BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Tuesday 3 April 2012

HIDUP TANPA CINTA

tanak cakap banyak . maksu tujukann ntuk korang-2 yang nak hidup tanpa cinta . HAHA


First sekali korang kene latih minda ntuk lupekann kenangan pahit. Ianya bukann senang tapi haruslahh dilakukann secara berterusann.So, tekad fokus tok masa depann, cita-2, kerjaya, keluarga, kewangan, keilmuan dan rakann.

Yang keduanya, buang sikap risau sebab dea akan buad kita selalu sedihh, kecewa, dann kadang-2 takut. Olehh itu, belajar ntuk bertenang dan latihh diri tok kawal perasaan.

Ketiganya, belajar bersyukur. sebab ape? sebab kita masihh bolehh bernafas, masih ade lima deria rasa, masihh ade kawan yang memahami. hihi :)

Yang keempat, belajar ntuk jadi pemaaf. Sikap pemaaf dapat bersihhkann hati daripada perkara negatif. Kita selalu sedihh dan kecewa sebab tak dapat nak maafkan kesalahan diri sendiri. 

Kelimanya, ketawa, ketawa dann terus ketawa. HAHA. tengokk, aku dahh ketawa. sebab ape? bila kita ketawa, kita akan jadi happy. ketawa boleh hilangkann kesedihann. kenape nak sedihh kalau kita bolehh ketawa kann?

Seterusnya, ubahh fikirann. kita tak boleh nak ubahh situasi yang boleh buad diri kecewa, ataupun sedihh tapii kita boleh ubahh fikiran dan apa yang kita fikirkan mengenai situasi tu walau seburuk mana punn ia :)

Last sekali, hati kene keras. huhu. Maksudnya kita kene pandai kawal emosi, pandai kawal perasaan tuu dan terima dengan hati yang terbuka. So, tekadkann diri untuk menjadikan hari yang baru itu hari yang baik, sungguh baik serta sebaik yang mungkin daripada hari yang sebelumnya :)

SEKIAN :)

0 comments: